Trading System Front Office


Middle Office. What är en Middle Office. A middle office är den grupp av anställda i ett finansiellt företag eller hedgefond som hanterar risk, beräknar vinster och förluster och har ofta ansvaret för informationsteknik Mittenkontoret drar på resurserna av båda front - och backkontor Ett finansiellt företag är logiskt uppdelat i tre delar. Frontkontoret innehåller säljare och företagsfinansiering. Mittenkontoret hanterar risk - och IT-resurser och bakkontoret tillhandahåller administrativa, support och betalningstjänster..Middle - och backofficejobb är generellt icke-inkomster som producerar men är väsentliga för att hantera risker och se till att transaktionerna genomförs korrekt. De betraktas som en väsentlig del av företagets infrastruktur. I de tidiga dagarna av utländsk valuta och investeringsbank var ansvaret brukar delas enbart mellan kontors - och kontorskontoret. Kontorspersonalen var försäljningen folk, handlare och affärsverkare De flesta hade högskoleexamen med undantag för några valutahandlare och många hade MBA, medan personalen i backoffice bara var tvungen att ha ett gymnasium. Som transaktioner och teknik har blivit mer komplexa, funktioner har utvecklats och delats ut från back office Dessa anställda har vanligtvis minst en kandidatexamen och ett ökande antal har antingen en MBA eller en mastergrad i teknik. Medelkontorspersonal är nära involverade för att säkerställa att affären förhandlas fram av Front Office är det som faktiskt bokas, bearbetas och betalas för. Det kan innebära att man hanterar ett brett sortiment av International Swap Dealers Association ISDA-avtal som spårar vinst - och förlustriskhantering och ser till att alla obligatoriska överensstämmelsesdokument har slutförts. Vissa företag har specialiserat juridiskt stöd lag som ingår i mittkontoret. IT mellan kontorsfunktionerna kör spalten från att säkerställa att betala ing - och mottagningsfunktionerna är funktionella för att designa mjukvara för att genomföra handelsstrategier. IT-kontorspersonal hanterar också kontraktssystemssystem som används för handel, till exempel Bloomberg och Reuters 3000. De stöder både främre och bakre kontoret och är ofta i samtal 24 timmar en dag, sju dagar i veckan för att säkerställa att väsentliga marknadsdata kontinuerligt fångas och övervakas. Vissa investeringsbanker har försökt minska kostnaderna genom att flytta mittkontorsfunktioner utanför land. Målländer är i allmänhet de med hög utbildningsnivå och starka engelska färdigheter men en lägre löneskala Populära målländer inkluderar Irland och Indien. Kontorskontor. Vad betyder Front Office. I ett finansiellt företag består frontkontoret av säljpersonal och företagsfinansierade medarbetare dessa människor genererar större delen av intäkterna för företaget Ett finansiellt företag är logiskt uppdelat i tre delar. Frontkontoret inkluderar säljare och corp orate finance, central office hanterar risk och företagsstrategi, och bakkontoret tillhandahåller administrativa, tekniska och supporttjänster. BREAKER NED Front Office. Ursprunget av termen front office kommer från brottsbekämpning i början av 20-talet. Kriminella i underlivet av samhället kallade huvudpolisbyrån eller huvuddetektivbyrån på kontoret eftersom det var det högsta brottsbekämpande kontoret i ett lokalt område. Vid 1930-talet bytte frontkontoret till att omfatta de viktigaste medarbetarna i ett företag, som chefer och chefer. Typiska Medarbetare. Front kontorspersonal har den mest direkta kontakten med kunder bland alla anställda hos ett finansiellt företag eller en investeringsbank. Det innebär att intäkter generatorer anlitar experter på försäljning av förmögenhetsförvaltning, handel, investeringar och privat kapital. Det enda undantaget från denna regel är det egna kapitalet forskningsavdelningen genererar inte direkt inkomster, men det spelar en så viktig roll i beslutsprocessen som t hese anställda måste arbeta nära med människor som investerar kunder pengar Forskare skriver rapporter om vinstutsikter och företag som kan dra nytta av investeringar. Personer som vill arbeta på ett frontkontor borde luta sig mot karriärer som råvarumäklare finansiella handlare eller företagsinvesteringar banker Dessa människor vet hur man byter stora summor pengar för att få den optimerade avkastningen på kundinvesteringar Investeringsbanker rådgör företag om fusioner förvärv och ökning av investeringskapital genom olika marknader Traders köper och säljer investeringsprodukter som aktier, obligationer och råvaror på uppdrag av clients. Support Network . Mellankontoret och kontorsverket stöder både frontkontorets verksamhet. Mittenkontoret innehåller anställda som ser till att ett investmentbolag förblir lösningsmedel och tar inte del i dåliga investeringspraxis. Dessa avdelningar omfattar företagsstrategi, överensstämmelse och ekonomisk kontroll. nära med frontkontoret till hjälpa till att köra investeringsbankens smidigt genererade inslag. Bakkontoret medför supportpersonal som administrativa assistenter, personal och redovisning. Bakkontoret innehåller också teknikavdelningar, såsom IT-anställda och tekniskt stöd. På grund av en ökad teknisk roll som datorer, mjukvaror och algoritmer spelar i vardagliga investeringar har backkontoret blivit mer framträdande i de finansiella tjänsteselskapens dagliga funktioner Utan stödnätverket i mittkontoret och bakkontoret misslyckas kontorsinstitutet för att tjäna pengar till investeringsbanken. - Backhandeln. De flesta banker som tillhandahåller handelstjänster känner nu till behovet av att erbjuda kunderna ett förstklassigt handelsfinansieringsfront-system för att komplettera sin befintliga infrastruktur. Front-end-systemet ska vara enkelt att använda och funktionellt rik, så att bankerna kan öka kundtillfredsställelse och behållning På grund av konkurrenstrycket måste ett sådant system ofta vara im genomfördes inom några veckor för att visa konkreta resultat för bankkunder. För att maximera användningen och effektiviteten hos kundens frontändamål bör den vara fullt integrerad med bankens backoffice-handelsfinansieringssystem. Men att etablera en end-to-end handelsfinansiering En lösning som innehåller både frontfront - och backoffice-system för kunder är en utmanande uppgift. Rygg-till-back-integration kan vara svårt på grund av äldre back-office-system, som ofta inte kan ta emot realtidströmmar, kartlägga dataingång från kunder , och nedladdning av nödvändiga data till kunden. Success beror på att skapa en innovativ, världsledande front-to-back-lösning bakom kvalitetskundservice från en leverantör av reputation. End-to-End Trade Finance Solution. Surecomp levererar integrerad end - Surecomp erbjuder flera system, var och en riktade mot olika användningsnivåer, ge ografisk plats och IT-infrastruktur På kundens främre sida, erbjuder Surecomp ett enda, enhetligt J2EE-kompatibelt system som är fullt integrerat med alla Surecomps backoffice-system. På grund av sin höga arkitektur är front-end-systemet också integreras enkelt med tredje parts eller internt kontorsystem. Oavsett plats, storlek, geografisk spridning av transaktioner eller transaktionsvolymer, har Surecomp en front-to-back handelsfinansieringslösning som uppfyller de specifika behoven hos varje kund. Securecomp uppskattar att fullständigt genomförande av backofficesystemet kan ta tid, vilket försenar utplaceringen av en front-to-back-lösning Banken kan till exempel kräva anpassning av systemet. Dessutom måste systemet vara installerad, konfigurerad för bankens specifika metoder, gränsar till flera interna system, testas och flyttas till produktion Som ett resultat tar implementeringen av Surecomps backofficesystem vanligtvis ett antal månader. Men n ot varje bank är beredd att vänta på slutförandet av back-office-implementeringen innan de startar sina kundens front-end-tjänster. Därför erbjuder Surecomp även en fristående version av sitt front-end-system, som kan lanseras som en mellanliggande lösning om några veckor Omedelbart efter fullbordandet av back-office-produktionen kan den fullständigt integrerade lösningen göras tillgänglig för banken. Detta slutliga tillvägagångssätt innebär att banker licensierar något av Surecomps backoffice-system tillsammans med dess front-end-system står inför svaga integrationsutmaningar. End-to-End Solution Benefits. Banks världen som redan har implementerat en Surecomp front-to-back handelsfinansiering lösning, skördar nu fördelarna De, tillsammans med deras kunder, omfamnar den integrerade end-to-end-lösningen med stor entusiasm. Bank Perspective. Rapid end-to-end implementering och integration. Vidast minskad dataingång på grund av automatisk data mapping. Faster transaktion turnaround comp lex transaktioner slutförda i minuter. Procent ökning av affärsvolym på grund av ökad kundnöjdhet. Extremt kort avkastning så låg som 6 months. Customer Perspective.24 X 7 systemanvändning ingen downtime. Extremt snabb implementering av front-end system. Internet åtkomst från någon plats ingen programvara installation. Customer initiering av någon typ av handel finansiell transaktion. Enkel portfölj organisation och förvaltning via multi-språk hjälpverktyg. Varför Surecomp. Proven Surecomp s handelsfinansiering system är redan genomförd hos hundratals banker och företag över hela världen, inklusive stora nationella , regionala och globala banker. Exklusiv Surecomp har varit verksam inom handelsfinansieringsbranschen sedan 1987 och har fått stor kunskap om lokala och regionala metoder. Surecomps avancerade handelsfinansieringslösningar utvecklas in - hus av team av dedikerade IT - och bankspecialists. Best-of-Breed Surecomps back-office och front-end-system är allmänt erkända som ledande erbjudanden inom sina respektive områden. Major Paraguayan Bank Licenses Surecomp s Java End-to-End Trade Finance Solution.

Comments

Popular Posts